Små små mackor

dsc04195Jag blev så himla sugen på smörrebrödsliknande mackor häromdagen, men tror ni inte jag kom för sent. Så butiken hade slut på allt. Så vi bestämde oss för att fixa ihop egna istället och så här blev det..dsc04190Jag gillar inte majonäs, men fixade ihop en äppelröra som blev lyckad, den toppade vi rostbiffsmackan med.

Jag blandade finhackat äpple med finhackad rödlök, kryddade med lite curry, salt + peppar och hade även i lite gurkmeja för färgen. Sen blandade jag runt med creme fraiche och så fick det stå en stund för att smakerna skulle komma fram lite. dsc04196På en annan macka hade vi mozzarella, tomat och timjan..Det skulle varit ruccola under för smakens skull, men vi gjorde delvis mackorna på det vi hade hemma. Då får man ta det man har ;)dsc04197Den sista sorten blev med kokt ägg, potatis, kaviar och krasse. Krasse är verkligen så gott och så kan man ju egentligen så det själv hemma på fönsterbrädan. Men denna gången köpte vi färdig i butiken.

2 thoughts on “Små små mackor

  1. livetslimbo februari 12, 2017 / 10:27 e m

    Krasse och ärtskott. Favoriter på mackan. Varför har jag aldrig det hemma?

Kommentera

