Kokboksinspiration

DSC04110De här kokböckerna tittar jag igenom just nu. Wilkinsons perfekta sallader fick vi i present och En god morgon lånade jag på biblioteket. DSC04111Idag tog vi också en sväng till Bondens marknad på drottninggtorget i Malmö. De hade så mycket fina grönsaker och det var roligt att se så många vara engagerade över produkterna. Just när vi var där sänkte vi medelåldern om vi säger så ;) Majoriteten av besökarna var tanter som köpte frukt och bär i massor. Kan tänka de kanske skulle hem och sylta och safta. Antar det skulle bli supergott äppelmos, inlagda päron och kanske inlagda gurkor.DSC04127Men till böckerna, i frukostboken finns många inspirerande recept. Alla kanske inte är solklara favoriter just hos oss, men däremot kan man ju få idéer till andra recept. Over night quinoa är något jag vill testa, men det fanns också ett recept på bagels som lät intressant. Alla recepten är vad jag kan se mjölk och glutenfria. DSC04130Wilkinsons prefekta sallader är en toppenbra presentbok. Den är rolig att bläddra i, faktiskt lite annorlunda och så är det en massa fina bilder i. Jag gillar att författaren tar fram idéer för dressingar och sallader så man kan skapa nya kombinationer själv. Salladen på bilden ovanför tycker jag ser väldans god ut och jag tror den kan komma att hamna i någon lunchlåda nu i höst.

Kommentera

