Från Frankfurt till Friedrichshafen

DSC03595I veckan tog vi en liten tur i Tyskland.. närmare bestämt först till Frankfurt och sedan vidare till Friedrichshafen, med några stopp på vägen. DSC03597Från hotellet var det promenadavstånd till centrum, där vi bland annat såg färgglada tåg och en butik där de sålde gummibjörnar. DSC03605Vi tog också en sväng till Primark, finns den butiken i staden man ska till så får man gå och förfäras över framförallt de strumpor och pyjamasar de säljer. DSC03613På kvällen gick vi för att kolla på Palmengarten, en park med lite växthus och så man kan kolla i. DSC03652Så såg vi de här fiskarna, så galet äckliga, haha! De bara bubblade av dem och de hade munnarna öppna länge. Jag vågade inte stå kvar på bryggan vi stod på länge ;)DSC03634DSC03635Sen blev det också en donut, mest för att den såg fluffig och rosa ut ;) Jag gillar de kaffet de har på Dunkin donut för det är så svagt :DDSC03618DSC03622Den här utsikten hade vi från hotellet, så galet fint! Vi bodde på 33:e våningen på Marriott hotell. DSC03676DSC03684DSC03719Det blev också lite kolla på slott då vi åkte o Heidelberg. Det kan verkligen rekommenderas att åka inom den staden om man skulle ha vägarna förbi. DSC03728DSC03724Halva tornet hade trilla av, har inte fått veta än, men hade varit roligt att få veta vad det var som gjorde det föll och ur länge det stått så. DSC03725Det blev också en glass :)DSC03743I Friedrichshafen åkte vi till Dornier museum och kollade på flygplan, roligt!DSC03757DSC03764Nere i centrum fanns en fin strandpromenad och man såg Schweiz eller om det skulle kunna vara Österrike där på andra sidan. Det var ganska disigt mestadels av tiden, framför bergen, men ibland såg man de höga bergstopparna. DSC03792DSC03776DSC03794DSC03805DSC03810Det var himla stenigt och aj så ont det gör i fötterna att gå på småsten ;) Men vattnet var faktiskt varmt.DSC03797En maffig glass fick avsluta resan innan turen bar hemåt igen.