Färgglad och hälsosam inspiration

hälsosammare

Jag brukar tänka att färgglad mat är bra för en :) Så här kommer en färgglad och lite mer hälsosam dos av inspiration.

Recepten har jag samlat på Pinterest så du kan klicka här för att hitta till dem.

Jag gillade inte så mycket chiapudding förut, men nu tycker jag det är mycket godare, ni ser en version på bilden här ovanför. Där finns också en ugnsbakad ratatouille, glass gjord på banan, jordgubbar och yoghurt.. och en grönsakspizza.

En sak jag skulle vilja testa, men inte gjort än är ugnsbakad havregrynsgröt.. det kanske lät lite tråkigt, men det ska vara bär, kanel och lite andra grejer i och jag tror det kan vara gott. Det kan vara värt att testa i alla fall ;) Gillar man nu inte havregrynsgröt så finns det också risgrynsplättar om man vill fortsätta på frukosttemat.

Jag hittade också recept på sötpotatisburgare, det lät urgott!

Har du någon färgglad rätt du brukar laga till?

4 thoughts on “Färgglad och hälsosam inspiration

  1. bakbokmat juni 30, 2016 / 11:18 e m

    Jag tolkar också färgglad mat som hälsosam mat. Tror jag hört det av Jamie Oliver:) Jag lagar en kycklinggryta som blir riktigt färgglad av curry, morötter och paprika.

  2. mot bättre hälsa juli 1, 2016 / 7:15 f m

    Har du provat mugcake (tror jag det heter). Man gör den i micron. Snabbt och smidigt

    • Alexandra Ljungberg juli 1, 2016 / 7:20 f m

      Å nej de har jag inte gjort, om du menar gröten? Har faktiskt inte ätit än idag så kanske får testa :)

Kommentera

