Vi testar fröbröd från Risenta

DSC02797Jag såg den här brödmixen på Risentas hemsida häromdagen så när vi var i affären så passade jag på att köpa. DSC02800Det här är vad som finns i kartongen, jag gillade det var en pappersform med. Även om man har formar hemma så är det inte alltid man har rätt storlek. Man skulle tillsätta, vatten olja och honung. Jag dissade honungen, men det blev urgott ändå. DSC02829Brödet känns matigt och har mycket smak, det är också väldigt saftigt. Kan verkligen rekommendera det! Det behövde inte heller jäsas och så är det mindre gluten i. Men inte glutenfritt, vilket man faktiskt lätt kan tro. Jag fick dock nästan dubbla mängden vatten för annars blev det bara smul av allt.

Det är gott med ost på, men det går faktiskt att äta bara precis som det är också :)

Spara

Spara

2 thoughts on “Vi testar fröbröd från Risenta

  1. Asta juni 28, 2016 / 9:02 e m

    Jag brukade baka något liknande. Men jag har svårt för bikarbonaten som är i. Den ger mig nästan halsbränna.

    • Alexandra Ljungberg juni 28, 2016 / 9:21 e m

      Ja nä de e lite hemskt med bikarbonatet, detta va utan bikarbonat och jäst tror jag.. Det skulle iaf inte jäsa och smakade inte bikarbonat :)

Kommentera

