En himla lugn midsommar

DSC02832Japp, här kommer några bilder från idag. Vi tog det extremt lugnt, men det gjorde verkligen ingenting :) Egentligen skulle vi tagit en tur till Köpenhamn, men tågen var visst inställda och då kom vi på vi åker dit en annan dag istället. Vi invigde däremot grillen, kolgrill i all ära, men det är himla smidigt med elgrill, när bara el eller gasol är alternativet. DSC02833Jag gjorde en sorts typ biffar, utan lök, gluten, mjölk och ägg och smaksatte med persilja och en kryddblandning med bla. kryddnejlika, kardemumma, kanel och muskot..Kan låta lite galet, men det är väldans gott. DSC02836Sen hade vi lite klassiska midsommargrejer, som kokt potatis och sill..och så testade vi rosévinet vi hade fått i present. DSC02838Vi blev så mätta att efterrätten fick vänta och vi tog en promenad vid stranden..DSC02847Det var faktiskt ganska varmt i vattnet, i alla fall precis vid strandkanten ;)DSC02856DSC02867DSC02876..sen såg vi en svanfamilj och hittade vi en massa fina blommor..DSC02881..och åt jordgubbar, för det är ju midsommar trots allt. Jag testade denna vispgrädden från Gogreen, den va helt okej, men nog inget vi köper igen. DSC02888Sen försökte jag slå upp alla blommorna i en flora och hittade alla utom en (tror jag)..

blommorNu får vi hoppas värmen kanske håller i sig lite så vi får bada, kallt vatten är inte riktigt min grej ;)

Hoppas ni också haft en bra dag!

2 thoughts on “En himla lugn midsommar

  1. Carita Liljendahl juni 25, 2016 / 9:11 f m

    Så fina och stämningsfulla bilder!
    Jag gillar inte alls potatis och sill, men det är väldigt många i Finland som absolut ska ha det på midsommarbordet :-D

    • Alexandra Ljungberg juni 25, 2016 / 9:17 f m

      Å ja det kan jag förstå, jag gillade verkligen inte färskpotatis förut heller och absolut inte sill heller haha! Tur det finns en massa annat och välja på :) Hoppas du slapp undan sillen och potatisen ;)

Kommentera

