Sommar, sommar..

2016-06-22Japp, nu kan man nog ändå säga det är sommar. I alla fall i Malmö, vi satt ute en kort stund på lunchen och i vanlig ordning har jag nu en knallröd nacke/hals som jag hoppas svalnar tills imorgon, haha! Så går det när man borde sitta i skuggan eller bada i solkräm.

I morse testade jag något nytt, jag gjorde frukostplättar utan ägg, mjölk och mjöl. Istället är det havregryn, banan och chiafrö i + lite havremjölk. De blev toppengoda och något jag absolut kan tänka mig att göra igen. Receptet kommer inom kort.

Igår när vi var i affären såg vi också chokladen ni ser på bilden. Ååå vad jag gillar den förpackningen, färgerna är ju så fina! Jag gillar också att alla bitarna liksom är olika stora inuti. Men jag har dragit ner på godis och fika och sånt för tillfället, så chokladen fick bo kvar i affären.

Däremot har vi ätit urgod vattenmelon och kiwi och mitt nya favoritfika: riskaka med avokado och lite salt på. Det är bara så surt det där med arseniken i ris, så ska försöka hitta något liknande alternativ. Jag gillar verkligen typ kexiga saker.

På tal om avocado, är det inte retligt när det händer. Man köper en som är så fin på utsidan. Sen när man skär i den så är den komplett omogen 0,5 cm in.. bara att slänga alltihop :(

På bilden ser ni också ett litet steg mot en lite grönare uteplats, det ska bli roligt att fylla krukorna! Jag ska försöka hitta några små distanspluppar och sätta under bara för jag tror träet kommer ruttna upp snabbt om de står direkt på plattorna.

Har ni något tips på bra efterrätt som passar på sommaren får ni gärna hojta till :) Gärna en med frukt och bär som inte är för söt ;)

Glas midsommar!!

Kommentera

