Era bästa kokboks- och recepttips

DSC00942Jag hade tänkt skriva ihop ett litet inspirationsinlägg, men behöver lite hjälp på traven. Är det någon som vill hjälpa till? :)

Tror det händer alla då och då att man hamnar i en inspirationsdipp, när man inte riktigt vet vad man ska laga eller vilken kokbok man ska bläddra i. Så därför tänkte jag svänga ihop en liten lista..

Så kan vi sammanställa alla tips, men länkar till era bloggar (om du har en blogg) och så får vi en fin lista där man kan hitta något nytt att testa :)

  • Vilken rätt vill du tipsa om? en gammal favorit, en ny favorit, det du åt på semestern eller det du lagar bär du bara har 15 min över.
  • Har du någon kokbok att tipsa om? 
  • Har du kanske något annat knep eller tips du vill dela så skriv på..

Skriv en kommentar innan fredag 6/5 så får vi se vad vi får ihop. Länka gärna till din blogg så kan jag länka tillbaka :)

5 thoughts on “Era bästa kokboks- och recepttips

  1. Anna Timan maj 5, 2016 / 10:43 f m

    Hej! Här kommer mina bidrag/tips som jag lovade på Facebook :) Vilken snygg blogg du har. Om det är okej så länkar jag till det inlägg som du kommer lägga upp här med inspirationstips?

    Jag tänkte först bidra med en av de godaste soppor jag gjort; en broccolisoppa med soltorkadetomater. Den tar typ ingen tid alls att göra. http://timans.se/broccolisoppa/

    Mitt andra tips är en krydda: za’atar som jag använder till mycket just nu. Här finns exempel på hur jag har använt det på helt vanliga ugnsrostade potatisar och hur du kan göra din egen za’atar. http://timans.se/zaatar/

    Sen vill jag också tipsa om en kokbok; Plenty av Yotam Ottolenghi.

    • Alexandra Ljungberg maj 5, 2016 / 8:16 e m

      Å det där med zaatar har jag velat testa ett tag, men det har inte blivit av..och soppa är som sagt verkligen bra på alla vis :) Tack för tipsen och roligt du tittade förbi :)

    • Alexandra Ljungberg maj 5, 2016 / 8:13 e m

      Å spännande, gillar också linssoppa :) Nu får jag kolla in din sammanställning :)

Kommentera

