Bilder ifrån en fikatur till Lund

DSC02010DSC02012DSC02017DSC02031DSC02033DSC02041DSC02044DSC02048DSC02051Jag tänkte bara dela med mig av några bilder från i helgen. Jag åkte med stickgruppen på en liten tur till Kulturen i Lund. Och så blev det fika såklart. Vi gick till PatisserietPatisseriet och lyxade till det lite, jag tog den gula moussebakelsen. Den va jättegod!

Jag hade inte varit på Kulturen innan, utställningarna inne i huvudbyggnaden va inget särskilt att se, men husen utanför var ganska roliga. Det är lite som skansen, fast inte lika stort. Där fanns bland annat en kyrka från-talet tror jag, det var lite coolt :)

Så tja de va nästan värt inträdet, men inte riktigt, haha! Sen åt vi sushi och jag avslutade med en kopp kaffe. Solen sken en massa och vi hann också ta en tur till en butik som säljer konstmaterial och det var roligt.

Mittenbilderna är ifrån en tillfällig utställning de hade med en blomsterkonstnär, dem var faktiskt väldigt fin. Jag gillade det mörka vattnet och den riktigt djuplila färgen på blommorna.

Denna veckan har vi Linas matkasse, så då blir det inte så mycket egenkomponerad mat. Men till helgen hoppas jag kunna göra, belive it or not, min största ogilla-rätt. Smörgåstårta! Det måste liksom gå att få till en god smörgåstårta så det blir min utmaning. Den ska inte vara kladdig, den ska vara vegetarisk, fin och så god :) Vi får se hur det går. Har ni tips så hojta till!

Kommentera

