Test av Holly & Dan’s frozen yoghurt

DSC02065Idag fick jag en glasscheck av min lillasyster som deltagit i en tävling på Alvestaglass facebooksida, tyvärr bor vi en bit ifrån så vi kunde inte dela på glassen. Så jag får helt enkelt bjuda igen. Egentligen så skulle det varit deras nya hallon och lakritsglass som skulle fått följa med hem, men den fanns inte i butiken så jag testade deras frozen yoghurt istället. Lite spännande för jag har faktiskt aldrig testat att köpa det hem, bara i glasskiosk.DSC02069Rich chocolate and butterschotch blev det. Paketet är ju väldans snyggt, lite opraktiskt kan tyckas, men det funkar bra att ställa tillbaka i frysen om man är så många att allt går åt på en gång.Tja, och den var helt okej, men kanske inget vi köper igen. Största fördelen tror jag är att den är kalorisnål. 100g innehåller 154 kcal och vanlig vaniljglass (jämförde med Triumfglass gammaldags vanilj som vi hade hemma) innehåller 200 kcal/100g.

Jag är nog mer den som faktiskt köper den fetare glassen MEN denna känns å andra sidan väldigt fräsch och med lite skivad banan och lite rostade valnötter så tror jag denna kan bli en riktig höjdare. Bra idé liksom. DSC02070Det största plusset får Alvestaglass som känns som ett genuint företag, spanade in deras hemsida och vet inget annat glassföretag som skriver så informativt, så plus för det.

Har du testat denna glassen eller någon annan som du tycker vi bör testa? Tipsa på :)

Kommentera

