Som det växer och blommar

DSC01904DSC01924DSC01928DSC01905DSC01910Tänkte bara dela med mig av några bilder. I köket har vi ganska mycket växter just nu, på bordet står det gula och fina tulpaner och på fönsterbrädan växer det så det knakar.

Tomatplantorna har börjat bli lite större och den rödlila växten (som jag inte vet namnet på) får sån väldigt fin färg när solen lyser på.

Vi har också en kaktus som borde planteras om, den bara växer och växer. För några år sedan fick jag några kaktusfrö och nu har det blivit en riktigt stor sak, haha! jag är rädd den snart välter över och trillar ner på golvet, den är också rund som en boll och supersvår att hantera med sina gigantotaggar. Därför har jag avvaktat lite med omplanteringen, men det lär ju inte bli bättre ;)

Vad för blommor har du helst hemma?

2 thoughts on “Som det växer och blommar

  1. sockervisp april 3, 2016 / 8:45 e m

    Jag har odlar också tomatplanter just nu och så har jag försökt odla fröer som jag köpte när vi var på den odlingsworkshopen på st knut för några år sedan. De har INTE blivit något…. men de var ju rätt gamla…

  2. Vespa Vulgaris april 3, 2016 / 9:31 e m

    Den lila växter ser ut som ett palettblad.

Kommentera

