Kaninfrallor

DSC01771DSC01783

DSC01779Små kaninfrallor blev det av degen. Jag ångrar bara att jag inte puttade till öronen så de skulle blivit rundade istället för spetsiga, men men.. ;)

Jag tänkte de kunde passa till påsk, vad tror ni. Det hemska är bara att det känns lite läskigt att äta dem, haha!

Jag gjorde den vanlig grunddeg för frallor, men hade för utom vetemjöl special, durumvetemjöl, vetegroddar och riven morot i. Alla de sakerna ger en lite gulare färg och det var det jag ville åt.

De blev i alla fall jättegoda, fluffiga och saftiga. Vi var tvungna att provsmaka varsin, men resten åkte in i frysen.

Jag använde det här receptet för frallorna, men hade i 1 helt paket jäst för 5 dl vätska.

 

One thought on “Kaninfrallor

Kommentera

