Kanincupcakes

DSC01646DSC01643DSC01648DSC01649DSC01655Små cupcakes med kaninöron, visst är det söta? :) Öronen gör man av marshmallows som klipps på diagonalen, sen doppas de i färgat socker. Sockret färgar du genom att röra i lite karamellfärg och låta det torka en liten stund.

Vi hade väldigt svårt att hitta marshmallows, tro det eller ej. Men i hyllan bland sockerfria saker hittade jag dessa som faktiskt ju var helt lagom i storleken.

Receptet på cupcakesen är ifrån Leilas första bok, och receptet på frostingen är ifrån Linda Lomelino. Den skulle blivit väldigt vit, men så blev inte fallet så jag färgade den rosa istället och det gjorde ju faktiskt ingenting :)

Muffinsen gjorde jag enligt receptet (nästan) jag hoppade citronsaften och hade i rivet skal av en halv citron och sen rörde jag i frysta blåbär.

Jag testade också att spritsa rosor, men lite övning så ska det snart gå som hejsan, det var i alla fall väldigt roligt :)

Inspirationen till cupcakesen hittade jag på bloggen Hungry Heart, kolla gärna in på den bloggen för den är så himla fin.

 

10 thoughts on “Kanincupcakes

  1. Carita Liljendahl mars 13, 2016 / 9:56 f m

    Hahaa :-) Dom här var ju väldigt söta!
    Kanske söta i smaken också :-)

  2. Ruth | HungryHeart.se mars 13, 2016 / 10:21 f m

    Men guuud så fina de blev!! <3 <3 Och den rosa frostingen blev verkligen supergullig till!
    Alltså, jag blir så själaglad när jag kan inspirera någon och som om det inte vore nog så skriver du så snällt om min blogg. TACK fina du! <3
    P.S. Jag hade också lite svårt att hitta vita marshmallows först, men så kom jag på att affären gömt dem på hyllan med amerikanska matvaror. Så ett tips är att kika där nästa gång. =)

    • Alexandra Ljungberg mars 13, 2016 / 7:23 e m

      Tack så mycket :) De var väldans roligt att göra dem med, tack för tipset!

    • Alexandra Ljungberg mars 13, 2016 / 7:26 e m

      Tack, tyckte de passade bra såhär i påsktider. Jag hörde om Påskadvent :D Så man borde väl kunna säga vi firade 2:a påskadvent med dessa cupcaksen ;)

  3. anniemansson mars 26, 2016 / 11:14 f m

    Men vilka söta! Om jag någon gång får för mig att baka kanske det blir dessa :)

Kommentera

