Två boktips

DSC00569Om någon haft som nyårslöfte att äta mer vegetariskt så kan jag tipsa om dessa böckerna med vegetariska recept; Green Kitchen Travels och Mera Vego.

I Mera vego hittar du enkla recept som passar vardagen och de flesta smaksinnen. Liksom enkel vardagsmat för både barn och vuxna. Det är också mat som man blir mätt av, inga sallader utan liksom lagad mat. Längst bak finns också lite mer vuxna recept som tar lite längre tid att laga och som passar bättre på helgen när man har mer tid.

Green Kitchen Travels lånade jag på biblioteket, jag har boken som kom innan och ville provläsa denna innan jag köpte. Vissa recept är lite bökiga och innehåller ingredienser man kanske inte har hemma. Däremot finns det också andra recept, vilka är de flesta, som inspirerar till spännande matlagning. I denna boken hittar man recept på färgglad mat och tips och idéer att testa nya saker.

Har du redan boken Mera Vego har de faktiskt kommit ut en bok till med det kanske inte så oväntade namnet Ännu mera vego. Jag tittade igenom den lite snabbt på bokhandeln och den verkar också super, har du läst den får du gärna skriva vad du tycker i en kommentar :)

Kommentera

