Bilder ifrån jul

DSC00286DSC00289-001DSC00184-001DSC00324-001DSC00391 copyDSC00373DSC00386DSC00416DSC00399-001Nu är snart den glada julen slut och inte en enda snöflinga har vi sett. Men däremot har vi sett en massa vattenpölar ;) Vi har också ätit risgrynsgröt med traditionsenlig punsch i.

På dagen innan julafton åt vi bland annat en väldigt god sallad med färska fikon, vindruvor och selleri i. Bilderna är bland annat tagna i närheten av Åkulla bokskogar och på Kinnekulle. Jag vet inte om det är ett dialektord från Lidköpingsområdet, men vi har i alla fall lärt oss ett nytt ord under julmiddagen, nämligen bakefjöl. Haha! Det är en typ bakspade/pizzaspade som man kan ha för att skjutsa in vad man nu vill baka i ugnen. Lite roligt tyckte jag ;)

Nu är vi lediga ett tag till och jag tror jag ska slutföra vår vindstädning och fia och greja här hemma innan jobbet börjar igen. Har ni något tips på vad jag borde laga/baka såhär kring nyår och det nya året så skriv gärna en kommentar.

2 thoughts on “Bilder ifrån jul

  1. Sofia december 30, 2015 / 6:39 e m

    Ser lite ut som ni firat jul i april. Men bilderna är väldigt fina. Har aldrig hört ordet bakefjöl, köpte faktiskt min allra första dito idag men vi pratade mest om brödspadar på affären!

    • Alexandra Ljungberg december 31, 2015 / 10:14 e m

      Å spännande, hoppas det blir något gott som du får bakat :) Kan hålla med det ser ut som i april ;) Kollade in på din blogg, vilket fint pepparkakshus ni hade gjort, såå fint! :)

Kommentera

