Pysslat för advent

IMG_3443Det är inte advent riktigt än, men vi smygstartade lite med pysslet nu i helgen. Jag hade spanat på pappersdiamanterna som finns på Ikea, men åka till Ikea för en pyttesak kändes lite mindre kul. Så jag vek ihop några egna diamanter istället. De får hänga som en girlang i köksfönstret. Kanske man inte ser det på bilden, men de glittrar väldans fint när det kommer ljus på. IMG_3445

Den där knölen är en amaryllis i mossa. Tydligen ska de växa i horisontalläge numera, haha! Det är en lök klädd i mossa och så är det ”silvertråd” runt. IMG_3450

Här är pappersdiamanterna. Jag gjorde dem i glittrig kartong och limmade med pistollim. Gick smidigare än vad man kan tro och var roligt med. Det går att vika av vanligt papper utan lim, men då ser de mer ut som istappar. Dessa ritar man av en mall och sen är det klippa och klistra som gäller. Mönster och instruktioner finns här på Bog&idé.IMG_3464

På fönsterbrädan står en skål med kastanjer och hasselnötter som jag plockade på en promenad. IMG_3465

Den här bilden kanske inte säger så mycket, men så här såg det ut när man tittade upp i himlen igår. Fullt med stora snöflingor. Nu är det mest blask, men visst är det fint när de vita faller. IMG_3546

Här är också en bild på en kran jag gjorde i förra veckan. Jag och en kollega var på kransbindarkurs på Blomsterlandet i Toftanäs. Så fick man binda ihop det som man ville. Den blev för stor för att hänga på vår dörr. så dem får hänga på balkongen istället. Men jag tyckte den passade ganska bra där så det gjorde inte så mycket.

3 thoughts on “Pysslat för advent

  1. sofffieplopp november 23, 2015 / 10:03 f m

    Ska också pynta i helgen :P Är riktigt sugen på jul nu XD

Kommentera

