Bilder ifrån bröllopet

DSC04453

DSC04506

DSC04435

DSC04652

DSC04684

DSC04700

DSC04725

DSC04733

DSC04621

DSC04820

DSC04833

DSC04808DSC04927

DSC04946

DSC04746

DSC04935

Mapp1

DSC05122Jo här alla vänner kommer bilder ifrån vårt bröllop den 17/10 2015. Vi hade en jättefin dag som konstigt nog var bättre än man hade kunnat tänka. Det var roligt att alla gästerna kom och jag tror jag vågar säga att alla tyckte det var trevligt.

Vigseln och middagen hade vi på Norrviken i Båstad, maten var helt galet god. Till förrätt var det halstrad röding (har jag för mig) med blomkål och brödsmul, huvudrätt kyckling med en urgod sås, sparris, grönkål och potatis. Till efterrätt hade vi svartvinbärsglass med earl grey-maränger och lite annat piff. Det var verkligen supergott! Servicen var också på topp så jag kan verkligen rekommendera det.

Vigseln skötte Karin Hansson och det hade inte kunnat bli bättre det heller. Litet kan det tyckas, men vi fick en present av kommunen och den blev vi glada för med :)

Efter vigseln trallade vi runt i parken och tog lite bilder. Fotograf under dagen var Kristoffer Karlsson, vi kan rekommendera honom också. Vi blev superglada över bilderna och att ljuset och känslan fångades så bra i dem. Alla bilder i inlägget är tagna av honom, du kan klicka dig vidare till hans hemsida för mer information.

När maten var uppäten öppnade vi presenter. Vi hade jätteroligt där vi fick en megastor present med små presenter i, där vi skulle gissa vad som var i kartongerna bara genom att skaka på dem. Det är lite av min talang så att gissa att det var chokladpengar och knäckebröd var inte svårt.

På kvällen åkte vi tillbaka till Pensionatet där vi alla bodde. Det hette Pensionat Neptun och ligger nere vid stranden (i princip) i Båstad. Pensionatet och deras frukost kan rekommenderas. Sen var vi glada och nöjda och styrde kosan hemåt.

Hår och smink fixade vi själva, men jag färgade håret på Gleam i Malmö, en toppenbra salong med trevlig personal. Eriks kostym är ifrån Filippa K, min klänning är ifrån Alie Street. Min ring hade vi köpt på Prahls Guld & Juveler. Mina blommor är ifrån EG Blomman i Malmö, de fina bordsdekorationerna hade min mamma fixat.

Vi hade en toppenbra dag som vi aldrig kommer glömma.

(Ps. eftersom det inte är jag som tagit bilderna får man inte låna dem hursomhelst. Men skriv gärna en kommentar om du har frågor eller funderingar. Bilderna är också förminskade i storlek.) Är det någon som inte vill vara med på bild så hojta till så tar vi bort den.

2 thoughts on “Bilder ifrån bröllopet

Kommentera

