En nysydd hemsydd klänning

IMG_3050

IMG_3051

IMG_3063

IMG_3113

IMG_3058
Nu är det november och så är det dags för att delta i månadens Sypepp på Fredrika på vinden. Jag sydde ihop den här klänningen som heter Megan och den blev precis 100% klar. Mönstret kommer från Tilly and the Buttons. Den är sydd i typ stretchtyg fast med insnitt. Det var lite klurigt att få till det men till slut gick det och jag blev ganska nöjd :) Tyget kommer ifrån Ohlssons tyger, Mobilia i Malmö.

Det var första gången jag sydde halsringning med liksom mellanlägg, ja nu har jag till och med glömt vad det heter. Kan hända det blir en sån här klänning till framöver fast i typ bomullstyg. Nästa projekt blir dock en trekvartsärmad tröja i prickigt tyg.

Sen blir det också en bild på en liten fågel vi har i fönstret och på sockarna Erik fick i present av mig igår. Happy Socks med katter på. Kan liksom inte bli bättre ;)

7 thoughts on “En nysydd hemsydd klänning

  1. Carita Liljendahl november 1, 2015 / 12:45 e m

    Vad duktig du är! Jag kan inte sy mer än rak som och knappt det :-) Klarar av att sy i knappar som lossnat från plagg, men ungefär där går gränsen :-)
    Är du själv modell också?
    Roliga strumpor :-)

    • Alexandra Bengtsson november 1, 2015 / 2:51 e m

      Japp modellen är jag själv för klänningen passade inte på Erik, haha! Jag tycker det är väldigt roligt att sy och hade kunnat göra det på heltid ;)

  2. Fredrikapåvinden november 1, 2015 / 2:01 e m

    Åh va fin den blev! Så fina tyger! Passar dig perfekt ju!

Kommentera

