Bilder ifrån Varberg

IMG_2444I helgen var vi på en tur till Varberg på namnkalas. Så här kommer lite bilder ifrån helgen :)IMG_2421Här var vi på 5:e vik på Getterön, man ser nästan hela Varberg därifrån. IMG_2459Där var också en herrans massa kaniner, de bara hoppade fram ur gräset, en till och en till..IMG_2418Ibland är det himla skönt att andas lite frisk och salt luft. Även fast Malmö ligger vid havet så är det faktiskt ganska stor skillnad, tycker i alla fall jag ;)IMG_2489På morgonen när vi vaknade var det frost och överallt var det små små vattendroppar på gräset. IMG_2490Och på spindelväven med dessutom. Det måste varit en arbetsam natt för spindlarna för det var verkligen nät överallt. IMG_2465När solen började titta fram kom också fjärilarna.
IMG_2482Jisses vad de verkade gilla kärleksörten, jag tror aldrig jag sett så många fjärilar på en gång. IMG_2480

IMG_2478När vi kom hem igen till Malmö så var månen gigantostor. Orkar man gå upp sådär mitt i natten vid 4-tiden så ska det vara ännu mer spektakulärt, men vi får se hur det blir för oss när det kommer till den saken. Jag föredrar att sova på natten ;)IMG_2535Såhär blev förresten tårtan om det är någon som vill se :)IMG_2530

4 thoughts on “Bilder ifrån Varberg

  1. Fru P september 28, 2015 / 10:41 f m

    Så vackra bilder!

  2. Carita Liljendahl september 28, 2015 / 4:26 e m

    Åh, så fint det verkar vara där. Gillar bilden med dimman, och månen! Och så röda kärleksörten är där – min är ännu bara svagt lila-rosa.
    Ha en härlig måndag!

    • Alexandra Bengtsson september 29, 2015 / 8:22 e m

      Ja det verkligen en fin morgon, nästan som en regnbåge i dimman 🌈 Kärleksört är så fina och så står det sig bra inne 😄 Ha en bra vecka!

  3. Cecilia Bergman oktober 1, 2015 / 10:12 e m

    Håller med om att det är svårt att hitta den där riktiga havs- eller naturkänslan i Malmö. Det kan jag sakna ibland även om jag trivs bra här :)

Kommentera

