En annan sort sushi

IMG_2404Gillar man inte vanlig sushi så kanske denna varianten kan gå hem :) Sushi av godis helt enkelt. Man kan ta lite vad man tycker, det kan tyckas lite makabert med just godisfiskar kan jag tycka, men det ser ju ganska coolt ut.

Jag köpte marshmallows att ha som riskuddar, malacofiskar på det och så knöt jag ihop med snöre.IMG_2401Rullarna tog jag sura band till, lakritsgodisarna skar jag i samma höjd som det sura bandet så de skulle passa. Lite pilligt men lägg godisarna på rad och snurra runt så faller de liksom på plats. Limma ev. ihop med vatten så det klistrar ihop i ändarna.

För lite inspiration så kika in på Pysselbolaget.

8 thoughts on “En annan sort sushi

  1. Carita Liljendahl september 24, 2015 / 9:05 e m

    Hahaaa – det här var den bästa sushin jag sett! :-D

  2. ewa28 september 24, 2015 / 9:15 e m

    Brukar dottern också göra 😊

  3. gittan september 28, 2015 / 8:26 e m

    Så coolt!! Det ska jag testa😊. Ska göra egna bärremmar i hegen😃. Mums

    • Alexandra Bengtsson september 29, 2015 / 8:23 e m

      Bärremmar har jag aldrig testat att göra men ätit köpta och de va riktigt goda 😄 Hoppas dina remmar blir riktigt lyckade 😄😍👍👍

  4. gittan september 28, 2015 / 8:27 e m

    Helgen ska det stå!

Kommentera

