Fika på Söderberg & Sara

wpid-wp-1442755869571.jpgNu i helgen testade vi ett (för oss) nytt café, jag har liksom fått för mig att man ska göra det då och då. Så vi gick till Sankt Knut och till Söderberg & Sara. De bakar på ekologiskt mjöl från trakten, de startade i Ystad, men nu finns även ett café i Malmö. wpid-wp-1442755874617.jpgDe hade en massa spännande dricker att välja på. Så kunde man välja bland 2 sorters bryggkaffe. Jag gillar faktisk bryggkaffe bäst. Det var även fint man fick det i lagom stora koppar som var goda att dricka i. När man får en balja kafé känns det alltid för mycket, så det här var alldeles lagom. wpid-wp-1442755857810.jpgJag testade en fralla med ost och Erik tog en chokladkaka med malt. Jag blev lite besviken för det stod typ fralla + ost + gurka, så jag trodde man liksom skulle få det på en tallrik så man kunde bre själv. Inte för det gjorde så mycket egentligen, för det var himla gott. Men det var lite saftiga priser, så 38kr kändes lite i överkant för just frallan. wpid-wp-1442755865963.jpgÅ här är kakan. Det var så himla höstligt och fint väder så vi satt ute på trottoaren. Det fanns också lite allt möjligt annat att välja på, om du ser på den översta bilden och det var också mycket folk som kom när vi var där. Det är ju alltid roligt med lite rullians. wpid-wp-1442755862062.jpgFörra veckan började jag också sticka på en halsduk. Ett mönster som är himla roligt att sticka. Så det ska bli som en tubhalsduk. Garnet kommer från Kampes och det är himla bra att sticka med, lite skickligt, men det kan jag tänka mig köpa mer av. Tror det kan passa utmärkt för vantar. wpid-wp-1442755878849.jpg

5 thoughts on “Fika på Söderberg & Sara

  1. Inte vego, men / Malin september 20, 2015 / 7:46 e m

    Ser mysigt ut. Håller verkligen med om att nya kaféer är nåt som bör testas med jämna mellanrum!

    • Alexandra Bengtsson september 20, 2015 / 8:15 e m

      Ja det ger ny inspiration :) kikade in på din blogg, så mycket fina och goda grejer. Korvrullarna såg übergoda ut!

  2. Emmelie september 22, 2015 / 7:25 e m

    Jag tycker att många fik tar sånna överpriser på fikat att man blir mörkrädd. Billigare priser så jag kan testa olika saker vore det bästa :-)

    • Alexandra Bengtsson september 23, 2015 / 11:43 f m

      Ja ibland blir man mörkrädd, vanligt kaffe för över 30kr/kopp på vanligt café kan jag tycka är lite dyrt. Men är det nåt lyxigare ställe där de serverar och man liksom får en kanna så kan jag förstå det :) När vi var i köpenhamn i somras köpte vi en kopp kaffe för runt 65 danska kr. Ganska saftigt ;)

  3. Carita Liljendahl september 26, 2015 / 10:35 f m

    Verkar vara ett härligt ställe! Och chokladkakan ser SÅÅÅ god ut, mackan också förstås, men är nog lite extra svag för choklad… :-)

Kommentera

