Att sy en necessär

IMG_2146Behöver inte vara så himla krångligt. Nu krånglade jag i och för sig till det med ett foder. Men det är ju inget måste. Instruktioner för hur man syr hittar du här på withheartshapedbruises.blogg.se. Jag gjorde själva necessären lite bredare och då blir det lite mer såhär, typ som en box.   IMG_2144Jag strök fast ett mellanlägg på yttertyget och det är där är även i yttertyget man fäster dragkedjan. IMG_2147Sen gjorde jag en likadan necessär i prickigt tyg och sydde fast den längst med dragkedjan för hand.Sen satte jag på som ett handtag av vävt band (av syntetmaterial). För att bandet inte ska fransa sig kan man dra med elden på en tändare över kanterna lite snabbt så smälter trådarna ihop.

I min necessär åkte det ner nagellack, de ska ju egentligen stå upp. Men det är ju mycket smidigare att ha dem såhär.

Kommentera

