Sytt av något gammalt

PicturesHärom dagen råkade jag rensa lite på vinden (inte helt ovanligt för att vara mig) men vi fick ihop en jättepåse till klädinsamlingen och två påsar sopor. Vissa saker var ändå för bra för att slänga, fast vi inte ville använda dem längre. En av dem var denna skjortan. Så jag sydde en pyjamasdel av den. Det räckte såklart inte till byxor också, så det får jag köpa tyg till sen.

Mönstret är ifrån Tilly and The buttons och heter Fifi (finns att köpa och ladda ner), det finns så mycket fina saker där. Själva sömnaden blev jag supernöjd med, det är sytt med franska sömmar så det finns liksom inga fula sömmar på insidan (se bilden längst ner till höger). Det råkade dock bli lite för stort, så jag sydde en söm längst med vecken (se bild längst till vänster) och det blev ju en ganska okej detalj.

Linnet var jätteroligt att sy, trots att det inte blev 100% bra storlek så ska det bli ett till för det var jätteskönt att ha på sig :)

Jag hittade också en klänning jag började sy på för sådär 5 år sedan, den får bli klar innan sommaren är över. Jag hittade också ett par filtade tofflor jag gjort som bara saknade nåt piffigt på sig. De kommande veckorna får bli avsluta-projekt-veckor :)

Kommentera

