Sticka en enkel mössa

IMG_1887Jag har varit på pysselhumör den senaste tiden, det kanske märks. Normalt sett brukar jag lägga tid på träning, men nu har jag ett knä som krånglar och därför blir det lite mer sitta stilla. Så det har blivit mössor stickade med.

Dessa två som är från ett mönster på bloggen Maria Carlander. Mönstret heter Små vågor och det är superroligt att sticka. Liksom lagom svårt och inte allt för lätt. Garnet är Karisma från Drops, kostar runt 25kr/nystan och är både lätt och roligt att sticka med, dessutom prisvärt. Rekommenderas starkt :) Jag köpte 3 nystan garn, då får du minst 2 stora mössor.

Vill du med sticka en mössa så kolla in mönstret här. Det finns också en massa annat fint på den bloggen så passa på att klicka runt.

2 thoughts on “Sticka en enkel mössa

  1. Alicia augusti 8, 2015 / 6:11 e m

    Åh, så fina dessa är! Vad kul att du utvecklade mönstret med en extra vågrand – och TACK för påminnelsen för denna modell har jag haft sparad i nån Pinterest-mapp någonstans men glömt bort att sticka. Nu har jag nåt att göra med Karismagarnet jag köpte på utförsäljning i vintras :)

    • Alexandra Bengtsson augusti 9, 2015 / 11:49 f m

      Va roligt :) Just nu är det så varmt man knappt ens vill röra garn, men om ett par månader är det säkert prima stickväder :)

Kommentera

