Det här såg vi på vår biltur

IMG_1844Den här gången börjar jag bakifrån, efter en massa regnande tittade nämligen solen fram, för en stund. Turen började vi egentligen från Lidköping/Kinnekulle men vi tog ett sista stopp vid Norrvikens trädgårdar i Båstad. En himla fin trädgård. Såna här hortensia är mina favoritblommor!IMG_1843I själva parken finns några olika mindre ”trädgårdar” en av dessa hade just hortensia och rhododendron, en annan var i japansk stil och en tredje hade lavendel i kanterna som denna. IMG_1869Vi passade också på att ta en kopp kaffe, se vilka snygga koppar. Jag gillar att dricka kaffe i kopp med fat. Vi å en smultronmazarin till.IMG_1845Så här ser det ut framför själva huvudbyggnaden i trädgården/parken.IMG_1842Innan vi åkte mot Båstad stannade vi en natt i Halmstad. Fram tills nu har det varit min o-favoritstad i Sverige. Men tur vi åkte dit, för det var riktigt trevligt. Jag vet inte varför jag inte gillat den staden, men antagligen för jag gick i skolan där i några år. Ungefär som med Lund, man förknippar det med en massa plugg. Ungefär som att sitta utanför jobbet när man har semester ;) Det är inte så lyckat. Såhär ser det ut ifrån kanalen som går vid parken borta vid Norreport. IMG_1833Det var sådär 3 grader = Svensk sommar, men vi åt sushi ute i parken. Och så köpte vi cola till, det händer i princip aldrig att vi dricker läsk, men ibland får man väl variera sig, haha! Jag hade 3 tröjor, sjal och regnjacka. Just när vi tog bilderna höll det upp.IMG_1829Den e faktiskt riktigt fin den parken, som du ser på bilden nedanför. Vi bodde på ett hotell som hette Hotell Continental. Det var helt okej, ni kan läsa omdömet vi skrev här på tripadvisor. IMG_1830Vi hann också med lite kaffekalas för att säga grattis till min pappa, säga hej till alla och se min lillasysters bebis som fortfarande är mini-liten. Där såg vi de här blommorna, man tröttnar typ aldrig på fina blommor. IMG_1824I Alingsås tog vi en snabblunch och en promenad genom stan. Jag hade aldrig promenerat där innan, men det var riktigt mysigt. Ett bra stopp om man har vägarna förbi. IMG_1810På väg från parkeringen mot centrum såg vi dessa garnbollarna/blommorna som var dränkta i regn, men ändå färgglada och fina. Sånt man blir glad av :)IMG_1809Jag körde och hämtade Erik i Lidköping- (sområdet), det var därifrån vi åkte. Åå Kinnekulle är det himla fin natur och vi såg Läckö slott på avstånd uppifrån kullen när dimman lättade. IMG_1778

IMG_1807-001Vi var också och hälsade på Eriks mormor som fått brev i från kungen. Som man får när man fyller 100år, häftigt eller hur? Inte alla som får det. Vi tog en tur till iittala outlet och fyndade 2 muminmuggar (bild kommer senare). Jag såg jättefina vita tekoppar från Rörstrand/Swedish Grace, de får vi köpa nästa gång IMG_1790Sen blev vi också bjudna på sprängticka (chaga) till yoghurten till frukost, men tackade vänligt men bestämt nej eftersom vi ville leva några dagar till. Hahahah! Nä nu är jag både svår och elak hahaha! Men vi är lite rädda för sånt, men det ska vara attans nyttigt.  Har du hört talas om det förut?

Nu är vi hemma igen och efter en rejäl storstädning (man får passa på då det ösregnar) så tar vi kaffepaus men chokladbit som Erik fått i present. Semester kan man nog säga. Det enda måstet idag är att köpa nytt strykjärn.

Kommentera

