En vinst i brevlådan

IMG_1747Igår kom det en överraskning på posten, nämligen presentcheckar ifrån Kung Markatta. Så glad jag blev :) Mina biscotti kom med på deras receptsida och det blir man ju lika glad för det med. Det första jag kom att tänka på var att jag ville testa dettas blåbärspulver, och hoppas det finns på Coop här i närheten (de brukar ha deras produkter). Yogi te, och te ifrån Clipper är ju inte heller helt fel.

Vi har förresten börjat få tomater nu, små och väldigt goda. IMG_1745På Kung Markattas hemsida hittade jag en massa trevliga recept som jag vill testa, några av dessa var Pestoknyten till Picknicken. Man gör pajskalen först och sen fyller man dem när man ska äta. Sen hittade jag också recept på sojafärsbiffar/bullar men dessa vegetariska hamburgare lät lite mer spännande. De är gjorda på fröer och svarta bönor och hade en massa spännande ingredienser i sig.

IMG_1725Det här är också en frukostvariant jag testat det senaste, übergott! Blanda naturell yoghurt med skivade jordgubbar (färska eller frysta) mixa lätt om du vill. Rör i chiafrö (inte så mycket som till en fast pudding, jag tror jag tog 1 tsk här). Toppa med vaniljyoghurt och lite müsli. Det blir man mätt och glad av. Drar man skeden nerifrån och upp får man lite av varje ;)

Min nya favoritblandning är att ta en ”naturell” müsli som denna från Finax och sen blandar man upp med en som har en massa frukt å grej i sig som denna som tydligen heter Frukt & Gott. Lagom med bös helt enkelt, jag gillar varken när det är för mycket eller för lite frukt, så då får man blanda ;)

4 thoughts on “En vinst i brevlådan

  1. Meggie juli 16, 2015 / 4:32 e m

    Dina tomater ser jättefina ut. Vilken sort? Och grattis till vinsten, sånt är alltid kul!
    /Meggie

    • Alexandra Bengtsson juli 17, 2015 / 1:39 f m

      De heter Bumble Bee. Körsbärstomater. köpte fröer ifrån Impecta så smygtittade i beställningsmejlet ifrån i våras. Men de va goda :) Förra året hade vi några grön och rödrandiga som växte lite bättre, men det kanske bara handlar om sol och värme ;)

      • Meggie juli 17, 2015 / 5:02 e m

        Tack, det ska jag komma ihåg till nästa år. :-)

  2. Carita Liljendahl juli 22, 2015 / 4:58 e m

    Läser din blogg ”baklänges” nu så jag såg ju vad du köpte för värdekupongerna :-)

Kommentera

