Så här klarade vi sommarhettan

IMG_1664Jo idag kan man säga vi flydde fältet norrut, inte till Norrland, inte ens halvvägs, men en bit upp längst kusten i alla fall. Vi hälsade på en bebis och så blev vi bjudna på god mat som min mamma lagat och den här kakan hade vi till fikat. En uppochner-kaka med jordgubbar och ananas. Den är supergod ska jag säga och går att baka med de flesta sorters frukt och bär.Receptet hittar du här. 

IMG_1654På promenaden innan kaffet såg vi den här überpimpade kolonistugan, hoppas han som hade den inte hörde vad jag sa när vi gick förbi ;) Vilket arbete de måste lagt ner för att piffa den. Tur att alla har olika smak,eller hur man ska se det.IMG_1671På väg hem tog vi en omväg om Laxvik/Gullbranna som ligger liter söder om Halmstad, men innan Mellbystrand. En jättefin strand som det liksom går en å emellan, så man får gå över en bro för att komma ner till vattnet. Sanden där är lite mer åt det röda hållet. 2015-07-05Jag har ingen aning, men kanske någon av er vet? Vattnet är så himla brunt, det ser nästan ut som coca-cola, men jag har ingen aning om varför. IMG_1675Sen ska man ju egentligen inte ta kort på folk sådär hipp som happ, men man ser inte ansiktena på någon så bilden får hänga med, ser ni så disigt det var. Å vet ni, det var faktiskt varmt i vattnet. IMG_1689Det här är nog nästan det finaste som finns om ni frågar mig, jag gillar hur typ glansigt och fluffigt säden ser ut när man kollar såhär nära. Det ser så mjukt ut. Jag gillar när man kan höra hur det liksom susar i vinden. Hade jag alla pengar i världen skulle jag bygga ett långt/avlångt hus vid en sån riktigt stor åker med ett rackarns stort/långt fönster på huset så man kunde se bra ut. IMG_1696I Ängelholm råkade vi stanna utanför typ världens största godisbutik (den låg vid Mc Donald’s och Shell), lite *ckligt och skrämmande men också ganska underhållande. Å nu, såhär på kvällen är det äntligen lite svalare. Nu hoppas vi på en bra vecka som kommer.

Kommentera

