Bilder av sommar

IMG_1582Tänk vad snabbt värmen kom, nu är vår innergård som en skållhet gjutjärnsgryta, ungefär. Vi år frukost på balkongen, fast då var det fortfarande svalt och skönt. IMG_1590Tomaterna växer på och det gör tagetesen med. Jag fick en kruka med tre olika tagetes av en kollega som gått i pension. Tror de kommer bli ännu lite större :)

IMG_1594När vi kollade på Ernst på tv förra veckan så odlande han rosenbönor, tji.. för det gör vi med och de har växt massor :)IMG_1584Jordgubbar i yoghurten och hemgjord marmelad på smörgåsen är ganska mycket sommar det med.

IMG_1596Sen bar det av ner till ribban för Erik ville bada. När jag väl har badkläderna på mig och ska till att doppa mig,då ångrar jag mig alltid så mina badkläder fick allt stanna hemma. Det är liiite för kallt än.

IMG_1611Så himla fin utsikt mot stan, det var lite soldis men tack för det kan man lugnt säga. Hoppas folk håller sig inomhus både själva och med bebisar och hundar. Det är sannerligen alldeles för svettigt att steka i solen. IMG_1616

IMG_1618Sen blev det kaffe längst med vattnet innan vi cyklade hem igen. Kallt kaffe är också gott ;)IMG_1621

2 thoughts on “Bilder av sommar

  1. soderskogen juli 5, 2015 / 2:26 e m

    Härligt! Här i inlandet är det superhett och långt till havet, men oj vad skönt att inte bo i stan såna här dagar! Vi håller oss inomhus efter att ha dumpat barnen på syster+sambo så de fick åka och bada 😉.

    • Alexandra Bengtsson juli 5, 2015 / 9:26 e m

      Å jag kan hålla med dig, idag flydde vi stan. Jag har inte bott i ”storstad” så länge och det är nog första gången jag upplever både gator och hus verkligen steker. Då är det bättre att hålla sig inomhus. Det låter som era barn fick en bra dag :)

Kommentera

