Lite recensioner

IMG_1101Vi har testat lite produkter som jag fått. Det är ju alltid spännande att prova något nytt. När det kommer till att gilla saker så är ju smaken alltid väldans delad och vad man gillar beror ju ganska mycket på vad man brukar äta och vilka smaker man är van vid. Självär jag inte så mycket för supersöta drickor som typ läsk. Jag tycker alltid det är roligt att tipsa om saker jag själv tycker om, har du själv testat några av sakerna så skriv gärna en kommentar :) Det är alltid roligt att veta vad ni tycker också.

Vi börjar med Årets skörd, Svensk äppelmust från Kiviks musteri. Jag har varit på musteriet och handlat i butiken där, de har även ett superfint café (som brukar vara fullt) men som ändå är värt besöket. När jag äter deras produkter brukar tankarna åka iväg till hur det ser ut på musteriet på Österlen. I vilket fall så smakar äppelmusten äpple och inget annat, precis som det ska smaka. Kan tänka drickan passar bra att blanda upp med bubbelvatten, isbitar och lite annat och mer göra som en bål av det.

Sen var det Naturens bästa med svarta vinbär och rödbeta. Det är liksom inget fel på denna drickan, man bör nog tänka på det är en ”dryck” och inte juice. Men den smakar inte så mycket rödbeta liksom, eller vinbär.. mer vindruva. Jag tyckte den var för söt, liksom för mycket koncentrat. Erik var lite rädd det skulle smaka grönsaker och inget mer, men det är mer åt safthållet. Men det här med måltidsdryck är nog en smaksak, vi hade den till maten och det funkade fint när den var iskall. Annars dricker vi alltid vatten.

Äppelchutneyn har vi inte hunnit testa än, men det blir kanske till helgen :)

IMG_1105När vi gick förbi stortorget delade Innocent ut dessa smoothiesarna. Supergoda! Jag kan dock bli lite galen på när det heter mango och passionssmoothie och så är det mest apelsin eller banan i eller vad det nu kan vara, men det är ju i alla fall bra när man kan läsa ut det tydligt på innehållsförteckningen. Så tummen upp på dessa, de smakar ganska mycket banan, men de känns ändå fräscha för att inte vara precis ”nygjorda” på en juicebar eller liknande.

IMG_1091Sist ut är de här breakfast drickorna från Oatly. Jag vet att det är många som gillar Oatlys produkter, jag gillar paketen som är ursnygga. Jag vet också många som inte gillar mjölk som älskar havreprodukter, kanske för de inte är särskilt mjölkaktiga på nåt sätt. Jag vet också flera som äter vegetarisk/vegansk kost som gillar dessa produkterna. Nu ska jag vara ärlig, jag har testat havreyoghurt och havremjölk förut och det är inte min grej för jag gillar verkligen ko-yoghurt och komjölk i t.ex. kaffet. Det här mer havremjölk och så är det mest ickegoda jag kan komma på som ändå är hälsosamt och liksom bra mat. Och jag tror det räcker så. Men Jag skulle verkligen vilja tycka om det.

Det var det för denna gången, som sagt har du testat några av produkterna så skriv gärna vad du tycker.

I Malmö ösregnar det, men vi hoppas på lite sol så vi kan köpa glass och prova de nya smakerna som kommit :)

Kommentera

