Hemma hos oss

2015-05-29Jag håller på att klicka runt och lära mig lite fler inställningar på kameran. Erik fick en kameratidning i födelsedagspresent som jag kikade runt lite i. Så det blir en liten mini-tur hemma hos oss. På bilden ovanför har vi Rupert, han luktar verkligen björn, men går att värma i micron och är fylld med vete. Superbra pm man har ont i ryggen.

IMG_1048Vi köpte nytt sängöverkast från Ellos.Jag har nästan alltid varit allergisk mot postorder, men nu har jag ändrat mig.Tummen upp för sängöverkastet.

IMG_1056I hallen har vi dessa små djuren som jag gav Erik i julklapp.

IMG_1047Batterierna tar alltid slut i tagentbordet ;) Vi har börjat kolla på tv-serien Under the Dome, den är dålig och bra på samma gång. Lite billig, men man kan inte sluta titta när man väl börjat. Nu är de 2 första säsongerna slut och säsong 3 kommer inte förrän slutet av juni, alltid lika tradigt att vänta. Men Senaste säsongen av Orange is the New Black kommer ju om bara ett par veckor så vi klarar oss nog.

IMG_0919-001Ett av mina bästa tips är att klippa ner blommor som börjar vissna och sätta dem i en lägre vas. De håller nästan en vecka extra på det sättet.

IMG_1067Här har vi en liten bild av köket också, jag tror vi får köpa större lägenhet så vi kan ta bilder lättare. Till höger är sticklingar på pelargoner som vi sådde förra året. Jag klipper ner dem till ca. 10 cm och sätter dem direkt i jord. De brukar rota sig på ett par veckor och sen får man en ny buskig pelargon.

2015-05-291

4 thoughts on “Hemma hos oss

  1. I skuggan av Arvid och Lydia maj 30, 2015 / 12:44 e m

    Jättefina bilder och vackra blommor. Skulle önska att jag själv hade lite grönare fingrar. :-)

    Hoppas du får en skön helg!

    • Alexandra Bengtsson maj 30, 2015 / 1:15 e m

      Jepp, så himla roligt att få ha blommorna lite längre, utan att de ser ledsna ut 😄

Kommentera

