Födelsedagstårta

IMG_0782Jag och Erik tramsar ganska mycket haha! Så när han fyllde år gjorde jag en kattårta efter en katt på Intagram som heter Arizona Ricecakes. Det är jordgubbsmousse och vaniljkräm i och vit marsipan på utsidan. De bruna fläckarna är marsipan som jag knådade in kakao i. Ögonen är två gula vingummi ;) Munnen är choklad, nosen och öronen är röd pyntgelé.

Receptet är samma som vi hade när vi gjorde krokodiltårtan förra året. Klicka här för recept. Kakan gjorde jag i en långpanna och sen skar jag ut delarna med kniv. Ett runt marsipanlock räcker om man kavlar ut det lite tunnare. Sen är det bara att gå lös på kakan på ett kreativt sätt. Vi får väl göra en hund nästa år ;)

IMG_0778Istället för blommor köpte jag en ballong, vem blir inte glad av ballonger liksom. Nu ska vi försöka hålla oss allvarliga för ett tag, vi får väl se om det lyckas ;)

2 thoughts on “Födelsedagstårta

  1. sockervisp maj 30, 2015 / 1:00 e m

    Haha vilken rolig och fin katt 😊

    • Alexandra Bengtsson maj 30, 2015 / 1:14 e m

      Den blev lite rynkig i marsipanen haha! Men det var roligt att äta den ändå 😂😂

Kommentera

