Supersallader: recension

IMG_0556Den här boken, Supersallader, kom på posten i fredags.Ibland så behöver man lite ny inspiration.Jag gillar att laga mat, men ibland vill man ha något snabbt och lätt och då kan sallad passa utmärkt. Just den här boken var ganska rolig för alla bilderna är ”likadan” eller tagna på samma sätt kanske man ska säga, så man ser verkligen alla ingredienserna. Jag ogillar när det står t.ex. mandel i ingredienserna så ser man klart och tydligt att det ligger hasselnötter på kakan, näpp sånt gillar vi inte.

IMG_0557

Kanske att det var liite upprepningar boken igenom,men ingen större fara tyckte jag. Sen kan man ju addera vad man vill till de olika recepten. Det bästa tycker jag var att man fick mycket inspiration och att boken gör salladen till en hel rätt, inget tillbehör. Lite minus för att det var lite mycket ”raw”. Rå zucchini och rå palsternacka är inte gott om du frågar mig ;)

Betyget blir 4 av 5. En bra bok att ha i hyllan både för sommar och vinter. Hälosamma och lättlagade rätter som har mycket smak och näring i sig, plus för dressingrecepten i början på boken.

Idag har vi också varit iväg och kollat på ett par lägenheter för skojs skull, det värsta är att ju mer man tittar desto högre krav ställer man, haha! Min lista blir bara längre:

..helst 2 toaletter, inte öppen planlösning i kök/vardagsrum (försök köra elvisp och titta på tv samtidigt), balkong eller uteplats (men inte inglasad), lättstädat (färgen på fönsterkarmarna ska inte ramla av och det ska inte se smutsigt ut redan vid visningen, dålig lukt i trappan får också minus. Det blir också ogilla på en massa krusiduller och hörn haha!), efter idag kan jag också säga köksbänkar lägre än 98 cm. Men vi har sett fina grejer och man blir inspirerad till att fixa till det hemma med :) Det är trevligt att ha uteplats, men det är ju samtidigt så mycket ljusare på översta våning.

Från en sak till en annan och tillbaka igen kan jag också tipsa om det här inlägget om lunchlådeplanering ifrån Styrkelabbet. Bra planering om man tränar eller vill fixa till relativt enkla lunchlådor som går att förbereda och som man blir mätt av.

Annonser