Bilder ifrån vår i Malmö

imageJa nu skiner solen kan jag lova, liksom att det är knöfullt med pollen i luften ;) Det blommar också, magnolia och körsbärsblom. Vi tog en tur till slottsparken för att titta om tulpanerna börjat komma upp, men de kanske planterar lökarna innan de ska blomma, eller så blir det inga tulpaner i år. Oavsett så planterade de en massa nya växter, så vi får ta en tur snart igen för att se hur det förändrats. imageDenna helgen går jag en skrivarkurs på Sensus som jag anmälde mig till för ett tag sedan, superroligt. Ibland är det roligt att göra något helt annat än vad man brukar göra. De andra på kursen verkar ha mer erfarenhet och galet mycket större ambitioner, men ibland får man göra saker bara för att det är roligt tänker jag. image

imageRunt om i Malmö finns det såna här väggmålningar, konstigt nog så är de fortfarande lika fina som för ungefär ett år sedan (?) när de målades. imageVi har inte bakat eller lagat så mycket den sista tiden, kanske för vi äter ur frysen. Jag såg i alla fall en kokbok som verkade bra på Bokus, Supersallader. Kokboken är uppdelad efter säsong och recepten kräver inte allt för många eller komplicerade ingredienser.

Hur långt har våren kommit där du bor?

Kommentera

