Sy en väska i tyg! (mönster finns i inlägget)

IMG_0592Här är väskan jag sydde i förra veckan. Det blev en väska för träningen, passar utmärkt för skorna och en vattenflaska. Innan hade jag en vanlig tygpåse men jag är inte mycket för att bära saker i händerna, så därför.. blev det en väska :) Jag ritade ihop ett mönster som du kan skriva ut, har du frågor så bara skriv en kommentar.

Jag håller på att lära mig att ta det lite lugnare så lugnt och försiktigt gick det och så blev väskan klar också. Det är det bästa :) Sen blev den faktiskt ganska bra med. Så himla klurigt var det inte att sy heller. Vill man inte göra axelremmen så går det ju bra med. Läderband finns att köpa på Slöjddetaljer (finns att köpa online också) i metervara. Jag sydde fast ena änden av läderbandet i väskan. I den andra änden satte jag fast en hake och sydde en hank av yttertyget att fästa den i. Då kan man haka loss den om man vill och lägga ner den i väskan typ. IMG_0588Här ser du detaljbilder, jag hade ingen syl.. och man tager vad man haver. Jag slog hål i läderremmarna med en tunnspik och en hammare mot en skärbräda i plast. Fungerade utmärkt, märk bara ut med penna först var hålen ska vara. Remmarna syr du sedan fast med valfritt snöre/garn, men helst något som är lite starkare.

2015-03-26Tygerna är ifrån Olssons tyger. Mönster hittar du här. 

PS. hittar du ingen ”kabinhake” så leta bland dina nyckelringar, där hittade jag denna ;) Man kan också använda skärp till handtagen/axelremmen. Kolla t.ex. på H&M där det kan finnas billigt eller på second hand om du gillar att leta där.

Annonser

One thought on “Sy en väska i tyg! (mönster finns i inlägget)

  1. Erika Marcusson mars 28, 2015 / 10:53 e m

    Reblogga detta på Det Onda Goda… och kommenterade:
    Tips på träningsväska!