Fika på Sockerbit, Malmö

IMG_0432Förra helgen var vi med stickgruppen på ett café som heter Sockerbit, ligger i Holmgången inte långt ifrån Triangeln. Ett mysigt ställe som varit fullt var gång jag och Erik skulle ha gått dit,sista gången vi försökte kom stormen Egon och ställde till det ;) Denna gången hade vi bokat bord eftersom vi var så många (tips är att komma när de öppnar).

På bordet blev det Afternoon tea, fast på förmiddagen. Man fick 2 sorters snittar, 1 scones,1 cupcake, 1 kaka och 1 browniebit. Till det fick man också te,alltihopa kostade 139kr. Det var lite mycket mat för mig efter frukost så jag tog skogsbärspaj med vaniljsås till istället.

Lite roligt var att de hade ett bord med hundgodis/hundben, av benen att döma så får man nog ta med mindre hundar in ;)IMG_0428Men nu till det spännande, utlåtandet. Caféet, har vad jag vet bra rykte (observera detta är mina åsikter ;) ) och vi var laddade för att testa deras Afternoon tea. Helt okej skulle jag säga, men jag är lite nojig över när det känns sådär halvrent. I disken stod soppa som hade mögel på sig, men personalen tog bort soppan när vi sa till. Vissa kakor såg också ut som de legat där ett tag. Jag vet det är många caféer som har maten framme på disken men ibland, som nu, var bullar/kakor precis där man sträckte sig över för att betala. Liiite minus också för att kopparna var lite flisiga, jag förstår man inte kan byta ur porslin för det kostar, men ändå.

Sortimentet var för övrigt väldigt stort och personalen trevlig. Det är det ju alltid plus för. Pajen jag tog var god, helt okej liksom. Priserna ligger i normalläge, kanske liiite dyrare. Tror jag betalade ungefär 65-70 kr för te och paj.

Så caféet får 2,5 av 5 på min skala. Helt okej liksom, men det vara nog inte min cup of te helt enkelt :)

2 thoughts on “Fika på Sockerbit, Malmö

  1. I skuggan av Arvid och Lydia mars 26, 2015 / 9:20 e m

    Bra recension… :-)

    Ska man betala 70 kronor för en fika, så vill i alla fall jag att det ska vara minst en 4 av 5 poäng…

    Trevlig kväll !

Kommentera

