Smoothie bowl

IMG_0434

Idag blev det kvällsfrukost och till kvällsfrukosten blev det smoothie bowl. En tjockare smoothie helt enkelt. Recept: jag mixade kvarg, blåbär och banan slätt och toppade sedan med chiafrö, pumpakärnor, müsli och frysta blåbär.

Kvarg funkar verkligen super till smoothies för de blir så tjocka och krämiga. Jag har börjat träna 2 gånger i veckan för att få starkare rygg och ben (en gång med pt som kan en massa om träning så det blir några resultat av). För att slippa krångel med just ryggen och knäna. Även fast det inte är någon hårdträning så känns det som om kalorierna flyger rakt igenom kroppen och då blir det inte mer muskler av. Ändå känns det som jag äter mest hela tiden.

Häromdagen blev jag så sugen på köttfärslimpa och kyckling i ugn, jag som knappt inte ens gillar kött i vanliga fall. För skojs skull satte jag målet att på 2,5 månader klara av 8 chins (när man hänger som en apa i en pinne och drar sig upp med armarna (typ) och får huvudet ovanför pinnen. Jag vet inte om det var en så bra förklaring, haha!).

Mellanmål är något som kan vara klurigt att få till, tycker i alla fall jag. Den som sa man enbart ska äta 3 mål om dagen kan inte ha haft så jämnt humör ;) Så i veckan kommer det lite länk-inspiration. Tips på bra mellanmål mottages gärna, som alltid, så skriv gärna en kommentar.

Kommentera

