Chokladpopcorn

IMG_0384Hur gott som helst blir det om man blandar popcorn med choklad. Jag hade aldrig testat det innan, men detta är ett hett tips för en fredag lördag då man vill ha något godisaktigt. Man borde kunna blanda i andra saker med eftersom chokladen är kladdig, t.ex. hackade nötter eller vad man gillar.

Chokladpopcorn

  • Majs för popcorn
  • Hackad mörk choklad eller chokladknappar
  • Lite matolja

Hetta upp lite olja i en större kastrull, häll i popcorn. Poppa på (det brukar finnas recept på paketet). Häll över i en bunke/skål, häll över chokladen och blanda runt. (Man kan hälla chokladen på popcornen direkt i grytan, men chokladen kan brännas då grytan är väldigt varm efter poppningen). Låt svalna så att chokladen stelnar.

IMG_0383

Det finns många andra sätt man också kan smaksätta popcorn t.ex. med karamellsmak/kola, med bbq-smak eller med äpple och kanelsmak. Jag hittade faktiskt ett recept med citron och vallmo om några av de här recepten är goda eller inte kan jag inte svara på än, men det låter i alla fall spännande ;)

Har du något bra tips på hur man kan smaksätta popcorn så skriv gärna en kommentar..

2 thoughts on “Chokladpopcorn

  1. tjejenmedchokladi februari 27, 2015 / 9:59 f m

    Popcorn är mitt favoritsnacks, och jag älskar ju choklad, men detta har jag aldrig vågat kombinera. Men det verkar vara väl värt ett försök!
    Tack för tipset!

Kommentera

