Under granen

IMG_0063Ja under granen fanns en hel del spännande saker och julafton blev sådär alldeles lagom mycket på ett väldigt bra sätt. Vi åt god mat i lagom mängd och skrattade en hel del också :) Jag fick bland annat kokboken Det enkla goda som jag önskat mig och tillsammans fick vi en pepparkvarn och en gjutjärnsgryta, men också ett fotvårdskit..också en jättefin julgrupp som nu står på soffbordet :)

IMG_0054Till julfikat hade vi en fruktkaka med mandel, tranbär och russin, och schackrutor. Min mormor brukade ibland göra såna kakor med flera färger och jag tycker det är roligt med färg, så vi gjorde såna.Nu har det snöat även i Malmö, kyla är inte riktigt min grej, men det är fint när det vita lyser upp.

IMG_0044-001Här kommer en bild på kakorna också, de är gjorda på vanlig ”mördeg”. Sen delar du in degen i 4 delar och färgar var och en av dem i varsin färg, den bruna är färgad med kakao.

IMG_0046

Imorgon lär många gå på mellandagsrea och det kan bli så att vi tar en tur i trängseln också. Snart borde man väl kunna hitta semlor i bagerierna tror ni inte? Hoppas ni med haft en bra julafton och juldag och får en bra fortsättning på julen.

2 thoughts on “Under granen

  1. I skuggan av Arvid och Lydia december 25, 2014 / 9:40 e m

    Är du inte trött på all mat nu? ;-) Som vanligt åt jag för mycket, vilket jag ångrar nu. Men gillar mycket första bilden med julgransdekorationen. Den liknar handgjorda italienska som jag sett. Kan det stämma? :-)

    • Alexandra Bengtsson december 25, 2014 / 10:26 e m

      Jag är ganska dålig på att äta mycket haha! Så det brukar inte bli nåt problem. Men det blev en runda till gymmet gör att göra av med överskottsenergi ;) Pingvinen 🐧 är ifrån Åhléns, den va ganska dyr, men köpte den på rea förra året ;) Hoppas din paltkoma släpper ;)

Kommentera

