Marspiangrisar

IMG_9958Det där med marsipangrisar har aldrig riktigt varit min grej. Ofta tycker jag marsipanen är sådär grynig och sockrig.. meeeeen man kan ju göra egna på god marsipan. Jag köpte rosa marsipan med jordgubbssmak ifrån Odense. Sen gjorde jag små små grisar som fick en ”silverkula” (fast de var rosa) som äpple och så blev de chokladdoppade.

IMG_9953Ett väldans lätt julpyssel som faktiskt också smakar ganska gott. Det kändes dock lite hemskt att äta dem ;) Jag hade aldrig gjort sånahär marsipanfigurer innan så jag smygtittade på youtube för att se hur man bäst gör, ta en titt du också.

5 thoughts on “Marspiangrisar

  1. Moma's Kitchen december 11, 2014 / 4:01 e m

    Jag fick leta länge för att hitta vart man kan kommentera, trodde först du valt bort kommentarsfält :-) Ville bara säga att det var ena schnygga grisar och jag vet att mina aldrig skulle bli så där snygga!

    • Alexandra Bengtsson december 24, 2014 / 9:13 f m

      Oj var det svårt att hitta, det får jag titta på.. Roligt du gillade dem :)

  2. miimz91 december 11, 2014 / 5:44 e m

    Det blev jättefina och ser riktigt goda ut ;)

  3. mariabackelund december 24, 2014 / 7:59 f m

    Vad fina grisar. Jag gjorde påskkycklingar av gul marsipan i påskas. Testade mig fram på fri hand och de blev riktigt söta.

    • Alexandra Bengtsson december 24, 2014 / 9:14 f m

      Vi gjorde påskkärringar för 2 år sen men de såg mer ut som fiskar 😜 tror jag får öva lite nästa gång ;)

Kommentera

