Vilken vinst

wpid-wp-1415384855785.jpegI fredags var jag på en redig tur i Frihamnen i Malmö, ett ställen man kanske inte dirket cyklar i annars ;) Det hade nämligen kommit ett paket med ursnygga skålar. DHL hade visst sitt utlämningsställe där i hamnen, jag hoppas att jag adrig behöver åka dit igen haha! allra heslt inte vid 7:15 i ösregn, men den sannolikheten är nog inte så hög.

Skålarna från Rosti Mepal vann jag i en tävling på Mia Öhrns blogg. Jag supergillar att det är lock på. Kan förresten tipsa om bloggen där man kan hitta mycket fint. Bland annat en riktigt snygg tårta som kommer med i nästa upplaga av Sju sorters kakor. Det ska bli spännande att ta en titt i den boken när den väl kommer.

wpid-wp-1414738469528.jpeg

Kan också i farten visa upp en rulltårta jag och Erik bakade till hans fika på jobbet. Det är en Android-rulltårta. Nästa version av mjukvaran kommer också heta Lollipop så därför blev det klubbor på den andra. Receptet på rulltårta med mönster hittar du här. Lite klurigt var det, men man ser att det är robotar. Nästa gång ska jag testa att göra den med baka vetemjöl (utan potatismjöl). Vi testade faktiskt att göra ett annat recept först, där det ska vara smör i mönstersmeten. Det funkade faktiskt inte alls och efter vi testat med ”vanlig” smet så kan vi nog säga att det funkar, mycket bättre (dessutom är det lättare). Den flyter kanske ut lite mer, men den blir mjukare och spricker inte.

2 thoughts on “Vilken vinst

  1. Susanne A november 10, 2014 / 4:10 e m

    Stort gilla på mönstrade rulltårtan.

Kommentera

