En tur till Helsingborg

IMG_9516-001Nu i helgen åkte jag med stickgruppen på en kort tur till Helsingborg för att köpa garn. Nu hade vi lite otur och kom i princip hem utan, för butiken som innan var så bra.. och hade liksom blivit lite mycket sämre. Men solen sken i alla fall och det var superfint väder. Vi fikade också på Ebbas fik, ett retrocafé med väldigt stort utbud.

IMG_9514-001Jag tog en bit morotskaka och de andra varsin tårtbit. Utbudet är som sagt gigantiskt,vilket både har sina för och nackdelar. Jag är som vissa vet lite nojig över om det ser rent ut eller inte haha! För trots allt så är det väl ändå ganska viktigt. Det kändes lite som om de hade lite för mycket saker och att det inte gick åt tillräckligt snabbt. Kakan var lite torr och cheesecaken de hade såg liksom lite för stabbig ut. Min kaka var faktiskt god, de andra tyckte deras bitar va lite för söta.. kanske min var det också..eller så har vi bara blivit sockerskadade ;) Så jag skulle säga caféet får 3 av 5. Det är ett bra koncept, mycket att välja på och bra läge. Men jag kan tänka andra hade satt ett högre betyg. Plus för att det fanns innehållsförteckning vid alla kakorna.

IMG_9513

Sen gick vi vidare till en tebutik och sen till garnaffären Tant Thea. Jag har planer på att sticka ett par strumpor i grått och senapsgult, tyvärr fanns inte de färgerna, så det blir till att leta vidare :) Och kanske göra klart lite annat innan ett nytt projekt tar fart. Vill du se lite mer stickbilder kan du kika in på vår stickblogg Hell bent on knitting här.

IMG_9519

IMG_9522-001Chokladen hittade vi i Sofies butik, tydligen görs den i NK i Stockholm. Den var helt okej, jag köpte några bitar, men vinbär, mint och fransk nougat var godast. Idag blev det en shoppingtur i Malmö för att hitta lite höst/vinterkläder. Dock borde jag nog ladda lite bättre för shopping för jag hittade precis inget, haha! Men visst är det alltid så när det är något särskilt man letar efter. Men lite tur är väl det för jag kunde ju kommit hem med händerna fulla med påsar och inte ett öre kvar. Vinterjackan och höstskorna får hitta mig istället tror jag visst ;)

IMG_9525-001

Kommentera

