Bönpasta med tomatsås

IMG_9259

Häromdagen till lunch blev det bönpasta som vi fick i goodie bagen på Green. Förvånansvärt god. om man nu kan säga så. Jag hade förväntat mig något torrt och fiberaktigt, men inte. Pastan var väldigt god, men man får ha någon sås till för att den ska smaka som godast.

Jag gjorde såsen som det fanns recept till på paketet, men lite modifikation.

Tomatsås till pasta

  • 1 grön paprika, delad i korta strimlor
  • 1/2 gul lök, hackad
  • 1 cm röd chili, finhackad
  • 1 vitlöksklyfta, hackad
  • 1/2 burk tomatkross
  • 2 msk ketchup
  • lite vatten
  • 1 lagerblad
  • salt, peppar

Fräs lök och paprika i lite olja, tillsätt resten av ingredienserna och koka 10 min eller tills såsen kokat ihop. Späd med vatten till lagom konsistens.

IMG_9265

Erik kände sig hungrig ganska snabbt efteråt, jag tyckte pastan var väldigt mättande..Den ska ha lågt GI. Lite i dyraste laget, men å andra sidan man äter inte lika mycket av pastan som ”vanlig pasta”, den innehåller mer protein och man får en bra magkänsla efteråt.

Kommentera

