Hamburgare på Kao’s i Malmö

IMG_8857Igår blev det lunch på Kao’s vid konserthuset i Malmö, det var varmt så vi kunde sitta på innergården. Jag har skrivit om restauragen förut, men tänkte att ett inlägg till inte kunde skada. De serverar vegetarisk och ekologisk mat, de har buffé och fika också. Måste säga att de har väldigt god mat och ganska varierad också. Dessutom är det alltid bra med grönsaker till, vilket jag ser som ett plus. Hamburgertallriken var en lagom stor portion, jag orkade inte äta upp, men det var liksom inte galet mycket mat kvar vilket ändå känns bra. Ibland är det lite konstigt när de på vissa ställen lägger upp jättemycket så att det blir så mycket släng.

Hamburgaren vi fick var väldans god (liksom maten vi testat där innan). Biffen på soja och vetegluten var inte sådär degig som vissa bifar kan vara och ketchupsåsen var god den med. Jag gillade också morötterna som man fick till, de var skurna i stavar och ugnsbakade (tror jag).

IMG_8852Litet minus för att själva brödet var lite obakat och för den gula såsgrejen som låg under själva biffen. Det smakade lite som curry eller mangochutney, nästa gång ska jag fråga om jag får utan ;) Men på det stora hela var vi mätta och glada.. och väl bemötta av personalen. Trevlig personal är faktisk viktigt det med. Ifrån innergården såg vi också en grå och fluffig katt som satt i ett fönster (helt ointerssant, men det var en fin katt haha!)

Är du i Malmö så är detta ett ställe du måste testa.

Kommentera

