Sjalen är klar

IMG_7624Nu är sjalen färdigstickad. Bilden är tagen innan blockningen, men nu har den blivit tvättat och ligger på tork på yogamattan. Spännande ska det bli när det torkat, för de blev jämnare och längre när jag sträckte ut den. Sjalen har jag stickat på tåget till och från jobbet och inspirationen kommer ifrån sidan Purlbee, men jag gjorde en mindre variant. Det kändes som 2 meter sjal räckte.

Garnet jag använt är i ull, typ superwash, det grämer mig att jag inte sparade etiketten. Det är egentligen endast mosstickning, jag la upp 109 maskor och stickade tills garnet tog slut varje nystan, 40 cm, fram och tillbaka på rundsticka, 3,5 mm på. Sen maskade jag av och blockade. Efteråt blir det ca. 2 meter lång.

IMG_7626

3 thoughts on “Sjalen är klar

  1. sockervisp mars 29, 2014 / 6:53 e m

    Så fin den blev! Gillar verkligen färgerna!

    • Alexandra Bengtsson mars 30, 2014 / 9:23 f m

      Gillar den också,blev lite för lång, men hoppas den passar bra nu när det blir lite varmare :)

Kommentera

