Det enklaste av allt: fruktsallad

IMG_7568Fruktsallad kan verkligen vara supergott och titta vilka färger. I vår fruktsallad hade vi:

  • apelsin
  • blåbär
  • banan
  • hallon
  • hackad mandel

Att ”filéa” apelsinen tycker jag gör stor skillnad, alltså när man skär bort det vita runt klyftorna. Har man bråttom är ju det inget måste, men har du inte testat innan kan du ser hur man gör här (jag brukar inte skära av så mycket på toppen). Man får bara se till att ha en vass kniv. Rostar man den hackade mandeln i en torr stekpanna får den en väldans god smak, testa får du se.

I veckan som kommer är temat på #bravalnyavanor mejerifritt. Alltså att hitta ersättningar för yoghurt, fil, ost osv. På Facebokgruppen har det diskuterats en del kring hur nyttiga sojaprodukter egentligen är på grund av östrogenhalten, men allt i lagom måtta tänker jag. Avocado på mackan är ju väldigt gott, men något jag inte testat är hummus. Så under veckan ska jag göra hummus och så blir det också dadelbollar som jag inte hann med att göra i förra veckan. Sen ska jag också köpa havregurt och se hur det smakar, spännande säger jag bara! :)

IMG_7567Man kan inte bli annat än glad av färgerna på den här fruktsalladen.

3 thoughts on “Det enklaste av allt: fruktsallad

  1. annikakellnerfoto mars 16, 2014 / 7:55 e m

    oooh så gott! Du får allt att se så gott ut med dina bilder!

    • Alexandra Bengtsson mars 17, 2014 / 12:15 e m

      Ja vi hade grädde till och de va riktigt gott! Va roligt du tycker det, vi brukar försöka piffa till det, man äter med ögat också :) Tycker dagsljus nästan alltid är bäst för fotografering :)

      • annikakellnerfoto mars 19, 2014 / 8:09 e m

        Absolut är dagsljus det bästa. Har iofs investerat i en extern blixt, men inte lärt mig riktigt hur jag ska använda den. Men gillar också det levande ljuset bäst, helt klart!

Kommentera

