I lagom dos

20140309_162836Jag tror jag kanske skrivit om det förut, men ibland tror jag vi kan behöva en liten påminnelse. Jag brukar kolla Facebook och Instagram ganska ofta och det förvånar mig hur folk verkar ha tid till så mycket, eller göra tid till så mycket kanske man ska säga. Nu säger kanske inte det så mycket om hur det egentligen är, allt som är på Facebook/Instagram är ju inte sant, men ändå. 

Jag tycker inte det ska vara fult att inte ha tid och ibland välja de enkla alternativen. Man ska inte behöva känna stress för att man inte hinner springa en mil om dagen, inte hinner dricka sin sellerijuice, inte hinner detoxa, yoga, stretcha, meditera, alltid laga sin mat helt från grunden. Sen såg jag bilden på Mia Skäringer som hade klätt sig i bacon, på tal om LCHF och dieter, och då får säga att det här med hälsohysteri kan vara ganska så komiskt. Ibland kan jag tro vi borde känna efter lite mer vad vi mår bra av.. och inte. Om jag skulle äta enligt LCHF (dvs. mycket fett och animaliska produkter) skulle jag inte må så bra, om andra åt det som jag äter så kanske de inte skulle må så bra av det heller. Det är ungefär som med schampo och andra liknande produkter (kanske en galen koppling, men ändå), man får en produkt tipsad för sig och så provar man och så är just det schampot helt uruselt dåligt för just mig. Ibland ska man nog gå på magkänsla istället och köra på det som känns bra.

Det där med hälsa och så det är ju faktiskt självupplevt och vad som är hälsa och välmående för någon annan, kanske inte är hälsa och välmående just för dig.

Jag brukar laga mat för hela veckan på söndagar för att slippa den stressen sen, så nu blir det matlagning för hela slanten. På tal om hälsa så är nästa utmaning på #bravalnyavanor mellanmål så nu ska här också planeras lite för det, spännande och gott kommer det bli :) På Facebookgruppen finns massor av inspiration, då kan man titta in när man känner för det och läsa det man vill och har tid för.  Hoppas ni har en bra söndag i solskenet!

One thought on “I lagom dos

Kommentera

