Kom med oss på bloggbrunch

2014-02-02Vill du ha inspiration för ditt bloggande och prata matlagning och bakning? Kom då med oss på matbloggsbrunch i Malmö. Denna gången träffas vi på Lilla Kafferosteriet mitt i centrum den 9:e mars klockan 11:00. Vi har fått veta att brunchen där är supergod, men vill man ha något lättare finns det en massa annat att välja bland. Eftersom de är väldans haja på kaffe så kommer vi lägga lite fokus på det.

Vi har en grupp på Facebook som heter Matbloggare i Skåne, gå gärna in och kolla upp det. Det kostar absolut inget att vara med och man måste inte känna någon för att komma. Så enkelt är det. Vi bits inte heller :) Här ovanför ser du bilder ifrån några tidigare träffar chokladkakan är ifrån Gröna skafferiet, pirogerna från Mitt lilla gröna, de fina burkarna med ost/marmelad i är ifrån Sockervisp och i den rosa burken är cookies jag gjorde en gång.

Du måste inte matblogga till 100% men kanske skriva om ämnet på något sätt då och då. Har du frågor så skriv gärna en kommentar. Trevlig fredag!

13 thoughts on “Kom med oss på bloggbrunch

  1. friisen februari 28, 2014 / 1:11 e m

    Men Gud så mysigt det låter! Vilket härligt sätt att träffas! Synd jag bor i Stockholm :(

    • Alexandra Bengtsson mars 1, 2014 / 5:23 e m

      :( det ska finnas en liknande grupp i Stockholm vet jag..Ibland är det roligt att slå sina kloka huvuden ihop och komma på bra bloggidéer :)

      • friisen mars 1, 2014 / 8:13 e m

        Låter hur kul som helst! Då får jag hålla utkik efter det här helt enkelt, tack för tipset!

  2. ewa28 februari 28, 2014 / 4:29 e m

    Måste man BARA matblogga?

    • Alexandra Bengtsson februari 28, 2014 / 4:37 e m

      Å nej absolut inte, ska skriva till det i inlägget :) Man måste inte bara matblogga, det räcker med litegrann :)

      • ewa28 februari 28, 2014 / 7:32 e m

        Då kommer jag nog gärna. Nog med reservation vad som händer den helgen. Inskrivet i kalendern i alla fall 😊

      • Alexandra Bengtsson mars 1, 2014 / 5:25 e m

        Roligt, du får gärna ”anmäla” dig på eventet på Facebook som ”kanske”. Vi hoppas på soligt väder den söndagen och på gott kaffe!

      • ewa28 mars 1, 2014 / 5:51 e m

        Hur hittar jag gruppen?

  3. milla mars 2, 2014 / 12:05 f m

    Synd att jag bor i Örebro annars hade jag kommit:)

Kommentera

