Utmaning: bra val, nya vanor

Skärmklipp

Nu är det bloggutmaning på gång! Kanske du också vill vara med? På sidan Skönpuls kan du läsa mer, jag har i alla fall bestämt att jag vill vara med..

Idén är att mars ska bli en månad av bra val, utmaningen är alltså 4 veckor lång. Det handlar om dina (mina) val och dina (mina) bra vanor, och att våga testa nya saker och göra bra val. Det är alltså inte fråga om rätt och fel eller svart och vitt. Fokus ligger på bra kostvanor och därför tyckte jag det var lite extra intressant att vara med.

Utmaningen startar den 1:a mars och teman under de 4 kommande veckorna är:

  • 1:a veckan: Ny morgonrutin. Varmt vatten med citron/cayennepeppar, morgonmeditation och grön drink. Eftersom detta blir en extra ”lång vecka” ligger fokus även på naturliga sötningsmedel ( sätt att ersätta sockret med ex dadlar, banan, osv. – för att minska blodsockerdalar).
  • 2:a veckan: Smidiga mellanmål
  • 3:e veckan: Mejerifria alternativ (nötmjölk, cashewyoghurt, havreost osv.)
  • 4:e veckan: Eau naturell, välj grönt och t.ex. kött  som naturen bjuder det (dvs. ingen pasta, färdighamburgare, tofu, quorn ”industritillverkat”)

Om du också vill vara med kan du anmäla dig och läsa mer här. Man kan delta genom sin blogg eller Instagram med hashtaggen #bravalnyavanor. Det finns dessutom priser att vinna från intressanta företag, klicka på länken ovanför för att läsa mer.

Spännande ska det bli! Mer information och inspiration kommer framöver..

9 thoughts on “Utmaning: bra val, nya vanor

  1. adaras februari 21, 2014 / 2:09 e m

    Vilken härlig utmaning! Själv har jag lyckats låta bli mina dagliga sötsaker hela veckan, så förhoppningsvis är det nya hälsosamma rutiner på väg :)

    • Alexandra Bengtsson februari 21, 2014 / 2:22 e m

      Å va bra gjort, tänkte det skulle bli en utmaning för mig också.. Svårt ;)

      • adaras februari 21, 2014 / 2:23 e m

        Tack! Haha ja det är det, men lycka till fina du :) Och ha en fin fredag! Kram

  2. ewa28 februari 21, 2014 / 8:57 e m

    Tack för tipset, ska genast kolla 👍

    • Alexandra Bengtsson februari 22, 2014 / 2:56 e m

      Roligt! Tyckte det var en bra utmaning eftersom den var så ”lagom” inga förbud eller så. Håller på att surfa runt för inspiration och tips för mars månad :)

      • ewa28 februari 22, 2014 / 4:34 e m

        Jag gör ju redan morgonmeditaion och gillar gröna drinkar så mer av den varan blir bara bra 😊 säg till om du hittar något kul!

Kommentera

