Frukostfavoriter

IMG_4616Nytt år också kanske nya vanor. Jag tänkte dela med mig av några frukosttips om du har torka på den fronten, det är ju snart helg igen och då finns det kanske lite tid för att fixa i ordning något annorlunda. Mangosmoothie är riktigt gott, smoothien blir krämig, men ändå lite mer mättande med havregrynen. Tro mig, men de här pannkakorna är solklart goda och så är de gjorda utan mjölk och vetemjöl. Ta en titt på receptet så kan du läsa mer.

IMG_5852Jag tänkte också tipsa om den här hemmagjorda müslin/granolan som du lätt svänger ihop och smaksätter som du känner. Torkade hallon och rostade pumpakärnor är en bra kombination, torkade blåbär/hallon och liknande brukar finnas i större butiker som Coop Forum eller Ica Kvantum/Malmborgs.

IMG_5260Det här var några av mina frukosttips, vilken är din favoritfrukost?

6 thoughts on “Frukostfavoriter

  1. underbarahem januari 1, 2014 / 9:55 f m

    Det ser väldigt gott ut, frukosten är det bästa på hela dagen!
    Ha en härlig start på det nya året, här ser det ut att bli en solig dag.
    Kram Birgitta

    • Alexandra Bengtsson januari 1, 2014 / 11:03 f m

      Jag håller med frukost är himla gott. Utan frukost blir det ingen bra start på dagen :) i Malmö är det mulet men vi hoppas på sol! Ha en fin dag!

  2. Erika januari 2, 2014 / 1:04 e m

    Vilka bra tips du bjuder på! Jag älskar mangosmoothie men har aldig gjord med havregryn i, så det ska jag prova! Ha en fin dag

    • Alexandra Bengtsson januari 2, 2014 / 1:44 e m

      Aha, det får du testa :) var skeptiskt först men funkar faktiskt riktigt bra..

  3. Sara på Vardag.nu januari 2, 2014 / 11:47 e m

    Så mycket goda frukostar det finns! Jag blir lätt tråkig och går tillbaka till min fil med müsli, russin och kanel. Men en smoothie med banan, lingon och kanel är också gott!

    • Alexandra Bengtsson januari 3, 2014 / 9:14 f m

      Att ha lingon i smoothien låter gott, använder du frysta eller sylt?

Kommentera

