Sesambröd på surdeg

IMG_5997Det här var mitt andra försök ifrån boken Bröd och Pizza, ett sesambröd som enbart jäses med surdeg. Jag tycker det påminner lite om danskt rågbröd för man kan skära det i tunna skivor och så är det sådär saftigt med mycket smak. Jag tror det var ordentligt med jäskraft i min surdeg för degen jäste över formen, det blev överjäst helt enkelt. Det gav inte det finaste resultatet, men smaken blev nog den samma. Nästa gång ska jag passa brödet lite noggrannare och inte följa receptet så slaviskt (normalt sett så brukar jag gå tillväga tvärt om, men man måste ju vidga vyerna då och då). Formen skulle ”bröas” med sesamfrö och det gav ett bra resultat, något som ska testas igen helt enkelt.

IMG_6004

Kommentera

